Ragnhild Skreden og Kjetil Lassesen representerte Elefun i finalen av Markedsforum sin kåring av Årets markedsfører.

Finalist i Årets Markedsfører 

14. mars representerte vi kunden vår, Elefun, i finalen av Markedsforum sin kåring av Årets Markedsfører. Vi var nominert for julekalender-kampanjen der man kunne vinne sin ønskeliste til en verdi av 15 000 kr. Kampanjen ble kjørt på Meta med en annonsekostnad på 33 400 kr. I tillegg ble kampanjen delt på e-post og på nettsiden til Elefun. Kampanjen genererte totalt 11 000 innsendte ønskelister og nyhetsbrevpåmeldinger, der 4 500 var nye kunder. På Meta kostet en innsendt ønskeliste 9 kroner, og vi generte 3 711 ønskelister fra annonseringen. Folk klarte imidlertid ikke vente til trekningen, og vikk en høy lønnsomhet på kampanjen med en ROAS (avkastning på annonsekroner) på 1900 %. Det betyr at vi for de 33 400 kronene genererte salg for 634 000 kroner. Dette sier mye om hvor flinke Elefun har vært til å finne sin nisje med en svært lojal og kjøpesterk målgruppe. I 2024 har vi fortsatt annonsering og ser sterk lønnsomhet og økt vekst for Elefun.

Written by ragnhild.skreden

More From This Category

Ingen resultater funnet

Siden du ser etter ble ikke funnet. Prøv å omformulere søket ditt, eller bruk menyen.

Ingen resultater funnet

Siden du ser etter ble ikke funnet. Prøv å omformulere søket ditt, eller bruk menyen.

Ingen resultater funnet

Siden du ser etter ble ikke funnet. Prøv å omformulere søket ditt, eller bruk menyen.

0 Comments

0 kommentarer